Bli bra nu russin!

2013-12-16 - 20:00:53

hellluuuu.. just nu håller jag på att överför 150 bilder som jag ska framkalla. Massa bilder på russin , hihi!!
Idag har jag fixat stallet och borstat russin i typ en timma... haha hon såg ut som hon hade vart i slagsmål.. men buskar.. hon så förjäklig ut alltså. Men efter nån timma va hon ren och fin vilket hon inte lär va imorgon när jag ska rida.... Jag skrittade iallafall eftersom hon har vart dålig. Russin och spirit vaccinerades förra veckan .. eftersom russin är livrädd för veterinärer såå gick det inte så bra. Vetetinären fick sticka stackarn två gånger då hon skenade iväg och krökte första nålen..Så dagen efter när jag skulle ta in henne gick de knappt, jag fick inte gå nära henne och absolut inte röra henne. Hon va helt omöjlig. Sedan dess har hon vart hängig. Men idag var hon bättre så skrittade lite men insåg ganska snabbt att hon inte var sig själv. På hemvägen brukar det va iprincip omöjligt att ha långa tyglar för hon har så mycket energi men idag kunde man göra vad som. Hon va inte alls sig själv , vilket oroar mig. Men som sagt det kan va så att det blev fel i vaccinationen eftersom dom fick sticka om. Men hon är mycket bättre nu , hon hänger inte med huvet och hon är glad. Men hon är inte turborussin. Men hon får återhämta sig lite så är hon snart sig själv. Hoppas jag iaf.  Men jag blir alltid lika orolig när russin blir dålig , om de är ben , henne kropp och allt. Russin är aldrig skadad eller sjuk. Jag har haft russin sen 2007 det hon har haft är en liten släng av fång men aldrig allvarligt utan vi tog henne till mindra hage direkt och gör det nu varje sommar , sen har hon vart halt men aldrig allvarligt heller utan det har gått över väldigt fort , och sen lite öm efter skoning. Det har aldrig vart någon större fara utan hon har återhämtat sig väldigt fort alla gånger därför blir jag så rädd att det ska komma den dag då det händer något allvarligt. Speciellt det här med sprutor det gillar jag inte eftersom det går rakt in i blodet. Men jag hoppas och tror att hon snart är tillbaka och är den energifulla hästen. 

Går inte att beskriva hur mycket jag tycker om denna häst , hon är hela mitt liv! Hon har förändrat mitt liv till något så mycket bättre och idag vet jag inte vad jag skulle göra utan henne , om hon försvann från mig skulle jag bli halv för utan henne är jag inte hel. jag älskar henne så otroligt mycket och hon är så sjukt viktig att ha i mitt liv eftersom det är hon som får mig att må bra! Utan henne skulle jag inte klara av att ta ett enda andetag. Hon är luften jag andas! Hur jobbigt livet än är så blir livet så mycket lättare att få va vid hennes sida!! När någonting i livet är jobbigt vill inte jag höra '' det kommer bli bra , du kommer bli okej'' , den enda jag vill är att få va vid hennes sida, då känns allt bra igen ♥
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0