halluu

2012-09-04 - 21:43:21

hejhopp. tisdag = deppdagen.. alltså endast tråkiga lektioner .. .Helvetes dagen är över , äntligen kan ja pusta ut. Nästa tisdag är vi lediga. Borde nästa fira detta..  För att göra dagen 1000 gånger bättre så tog ja mig ett ridpass på min finaste ängel. En veckasen vi hoppade så körde på en hoppträning. Gick förvånadsvärt bra faktiskt.. trots den hemska blåsten. Så jag är absolut nöjd. Först hoppade ja lite på volt. Hon lugnar ner sig då och koncentrerar sig, annars racar hon runt och jag får tillslut ingen kontroll. Eftersom ja blev rätt beviken efter tisdagen.. trots rosetter och 0 fel.. så va ja besviken.. endast på mig själv. Ja red väldigt slarvigt så det var ja väldigt noga med idag. Titta i tid på nästa hinder , planera vägen före och efter hindrena , galoppfattningar och rätt galopp efter . Galoppen efter hindret är väldigt svårt .. Jag har svårt att sakta av henne då hon gör lite som hon själv vill..Hon fuskar i hörn osv.. Det går inte slänga sig upp på henne och bara sitta.. Det krävs mycket av ryttaren med. Tro det eller ej. Hon är svår.Man måste rida , rida , rida.. Annars kommer man aldrig komma över hindrena.. Hon gör sina stopp , utsvängnigar osv.. Men nu har jag lärt mig alla hennes små  knep. Jag har lärt mig när hon inte orkar mer och när hon bara ska busa. Men hon ett väldigt gott hjärta denna häst! Hon gör alltid sitt bästa när det verkligen gäller och kan skärpa till sig riktigt ordentligt! Men hon har ofta sina busiga sida framme , det är just de som gör henne så unik och så speciell:)

världens bästa♥




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0