Utveckling inom hästsport

2011-05-18 - 23:48:51

fan va jobbigt..
skrev typ världens längsta inlägg. Rullar upp för att kolla på vart texten till bilden hamnar.
Då ska självklart min datamus få ett cpryck och kryssa ner hela jäkla sidan!!:@
Åhh blir så arg. De händer alltid såhär när ja skriver långa inlägg.

så nu får de blir kortfattat ( tro mig ja har kortfattat de så mycket ja kan)
Texten va skapligt mycket längre innan!

Ja satt och skrev om min och russins utveckling i ridningen.
så ja börjar om..

2007 började rida russin. Ja red henne endast några fåtal gånger i veckan.. Eftersom hon redan hade en skötare.
Så de dagar hon inte red hjälpte ja till att rida henne. Ja hade ju också rosita då.
Men iaf. Ja blev förstor för rosita och dom i stallet sa att ja och russin passade så bra. Och ja tyckte hon va skit rolig att rida även att hon kastade av mig. Eftersom ja ofta blev avkastat av rosita över hinder så va ju jag ''van''.
Så ja alltid när ja ramla av så hoppade jag alltid upp och lossades som absolut inget hade hänt.
De är nog lite därför ja inte har några problem med att hoppa upp på nya hästar. Ja vet att många tycker de är läskigt. Men ja tycker de mest är roligt. Man blir mindre rädd att hoppa upp på nya när man haft små galningar från början. Eller så är det för mig iaf:)

Men iaf..Om man tänker tillbaka på hur russin va.. Hon kastade av folk hela tiden , hon lyssnade inte på ryttaren ( de va som ingen fanns) , hon stack , hon va rädd för exakt allting. Ja en massa saker. Ja tycker både hennes och min utveckligen är så himla stor. Och det är de som är så himla roligt. Ja känner redan nu hur mycket finare hon har blivit. Dressyren är helt otroligt faktiskt. Hon har aldrig lyssnat på mig. Men nu gör hon det , det ser till och med ut som hon gillar det lite. Även att hon är en hopp häst och det absolut bästa hon vet är fart. Men ja tycker iaf de är helt otroligt vad fin hon har blivit. Men ja vet också att det finns mycket kvar att göra . Men från förra året till nu är det en stor skillnad.

Och hoppningen började gå bra förra året. Jag har aldrig hängt med russin typ. Jag ramlade fram på halsen och de berodde på mig. Därför tyckte ja inte de va kul att hoppa eftersom ja hela tiden misslyckades.
Men sen vände det och ja hängde med mer och mer. Hade hopptäningar en gång i veckan och då blev de kalas bra. Och nu älskar ja hoppning det är det absolut bästa som finns. :D! Ja tycker de är skit kul att se min utveckling inom hoppning. Även russins. Det finns små saker inom hoppningen som måste bli bättre. Ja måste få ut henne i hörnen och det är det absolut största problemet. Hon fuskar gärna .. Förhoppningsvis är problemet löst innan sommarn är slut. Kanske borde sätta upp små mål ;)?

Från 2008 skulle ja tro:) 




2010 början av året.


Sommaren 2010


sommaren 2010
Det här kortet blev så jäkla fint bortsätt från mig då som faila lite på hoppet.
Sööt russin. Kommer ihåg den träningen , Gick så jäkla bra.
Sista skuttet på hela 90 cm .. Russin va taggad som bara den:)
Högt över hindret med ;) Kanske blir 1 meter  i år :)?
Russin skulle lätt klara de utan problem hon är svinduktig:)!
De viktigaste är inte att hoppa högt nu utan att lösa att problem runt om:)!
Mitt mål denna sommarn är att få henne ut i hörnen och få henne att förstå att det är där hon ska va.
Inte 5 meter in i paddocken:)!Men tro mig ja kämpar ett par dagar iveckan. Även skänkelvikningar.
Dock kan hon höger men inte vänster.( pgd av att mitt vänster ben är så svagt) Så först och främst måste ja träna mitt vänster ben.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0