JNY!

2011-08-31 - 20:44:22

-till alla som har gått bort

vi har fått ett liv för att leva det fullt ut , ta vara på det du har innan allting tar slut.


efter ett ögonblick kan de du älskar vara borta , nu för tiden sker det dödsfall alldeles för ofta , jag börjar bli rädd över hur livet ser ut idag , nu för tiden är det bara minnen som finns kvar.
Håll hårt i dina nära innan det är försent för dagen kommer när du får prata med en gravsten. jag vet hur det känns att älska och sakna när man ber på ALLT att ängeln kunde flyga tillbaka!
Livet är orättvist och alldeles för kort men våra änglar finns där fast dom är långt bort.
Jag tror att dom ser oss och jag tror dom hör , det känns som dom stöttar oss i det val som vi gör.. Tänk hur många som lämnat världen för tidigt tänk hur många anhöriga , som har lidigt..


så tänd ett ljus för alla dom som har gått bort..
våra änglar som i himlen , vakar över oss.
Ta vara på ditt liv och allting som du fått , för alla vet vi att livet är för kort.


För mycket olyckor har tagit människors liv för att man råkar vara på fel ställe vid fel tid.
För mycket våld , droger & kriminalitet och det är för många som blundar för denna verklighet
vi måste se att detta är ett samhällsproblem och jag förstår faktiskt inte på sveriges rättsystem.
Ungdomar som mördar som endast får ungdomsvård medans anhörida får leva med lidande sår.
Även fast man är ung måste man förstå rätt och fel och räkna med konsekvenserna av det som sker. Straffen är milda men jag hoppas det ger nått ändå för att bygga upp en framtid sen , måste va svårt. Finns en del individer som har hamnat snett då dom början har trillat i fel kompiskrets.
Stå för den du är allt blir vad du gör det till , men tänk efter det är aldrig värt att ta någons liv.


Lev i nuet och gör det bästa av dagen , imorgon kan det va försent. men vet aldrig vad man har försen man förlorat det. Älska istället för att hata.
ju mer kärlek ju mer frid


 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0