Att erkänna ett misstag är att tillstå att man blivit klokare.

2012-06-14 - 14:07:02

jag kommer aldrig begå samma misstag igen. aldrig,aldrig aldrig.
det är över och ute. allt är borta nu. varför gjorde jag dom?! Jag hoppas jag lär mig denna gång. Jag vill aldrig begå samma misstag igen. ALDRIG
Att fela är mänskligt att förlåta är gudomligt

Inga fler liknande misstag , det va so last year. Snart är vuxen, då måste jag ta hand om mig själv , stå för de jag gjort och rätta till alla fel jag gör. Snart ska jag ut i världen , se mig omkring. Få reda på om jag verkligen lever de liv jag vill.kanske flyttar jag? till ett nytt land. Kanske norge?! eller vem vet det kanske blir nya zeeland som jag alltid drömt om. Man ska följa sitt hjärta och om jag inte gör det.. kommer jag ju dö olycklig? och vad jag vet ska man dö lycklig.Jag vet vad jag vill.. och det är att resa runt , lämna sverige och visa att jag faktiskt är stark nog att vara själv. Duktig nog att klara mig själv och mogen nog att kunna göra saker utan andra i min omgivning. Det krävs mod att kunna ge sig iväg , jag har modet så det enda som hindrar mig just nu är min utbildning. man ska vara egoistisk ibland.. det har iaf jag hört. När jag slutat skolan, jobbat lite då är det min tur att vinka adjö till mitt hemland och följa min dröm.. Vart jag hamnar har inte så stor betydelse i början , bara jag får se , uppleva och bevisa för folk som inte trott att jag vågat följa de jag vill. Kanske kommer jag stanna där bli kär, skaffa hus och bilda familj.. Det är ingen som vet nu! Men om ett par år kanske ja står där lycklig som aldrig förr och glad för att jag följde min dröm. Och när ja gjorde de kanske de folket som inte trodde på sånt sitter  hemma ,olyckliga  i sverige i en lägenhet med äkta svenskt väder och surar över deras största misstag.. Misstagen som endast beror på dom själva , att dom inte vågat chansa för att följa sin dröm , för att dom varit rädda. Men de är ingen ursäkt. då kan man sitta olycklig i en lägenhet i sverige.. Jag vägrar att leva de livet, jag vill utmana mig själv , jag vill äventyra och den dagen mitt liv får sitt slut så har jag gjort de jag velat i livet och då kommer jag inte ångra att jag följde min dröm. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0