För att bli väldigt lycklig så måste du kunna känna smärta och olycka - hur annars vet du när du är lycklig?

2012-04-23 - 20:56:10

red en sväng med russin förut , blev dock ingen långsväng då himlen va mörk så ja vågade inte chansa att rida långt.som tur är valde jag rätt. När ja va mitt inne i skogen började det åska. Innan hade ja suttit och funderat om ja verkligen va så rädd för åskan. Precis när ja tänkt klart började det åska.. tro mig jag kissade nästan på mig. Försökte hålla mig så lugn som möjligt eftersom russin är rädd för åskan med. Så ja tänkte trava lite sakta hemåt. Men russin började galoppera och ja kunde inte alls stanna henne .. så kom ett rådjur ut ur skogen och russin gör värsta stoppet och ja flyger fram. Som tur är ja van vid hennes stopp så ja höll mig kvar. Sen när den hoppat över vägen började hon galoppera igen. Sen gjorde hon värsta stoppet igen för en påse. Sen så va hon rätt lugn. Så började ja skritta och tänkte nu blir de nog inget mer .. så börjar de åska igen..o rätt så högt med. Så ja blev ju skapligt rädd. så fort till stallet ta av alla grejer och in med henne i boxen och in med de andra hästarna. Sen va ja vid hästarna hela tiden ifall åskan skulle närma sig och dom blev rädda.. Men de blev inget mer som tur va. shit alltså. jag hatar att va mitt ute i skogen o rida när de åskar. värsta som finns. Man vet inte om man ska vända eller rida klart. vilket som är närmast. usch ja får verkligen panik då. Samtidigt som ja försöker hålla mig lugn för att inte skrämma upp russin , men de blir aldrig bra. Imorgon får min älskling vila då ja måste till körskolan , men på onsdag ska vi ta oss en tur! Finns inte så mycket o säga mer , saknar förövrigt sommarn jäkligt mycket , russin och ja hade en kanon sommar som gick väldigt bra. Hoppas på att denna blir minst lika bra. Nu kommer ja iaf kunna somna lycklig inatt när jag träffat finaste älskling. Pusshej



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0