''lagom träning är alltid bäst''

2011-04-28 - 23:16:33

Okej de här va lite segt. Skrev ett långt inlägg och så råkar ja trycka på en knapp så allt försvinner...
Får tare igen fast lite kortfattat.

Första lektionen idag va idrott. De va bara att ge sig ut klockan halv 9 och springa.
Men kan säga att för min del gick de rätt bra. 2,4 km på 14 minuter. Inte det bästa men har faktiskt jävligt ont i röven efter ja cyklat flera mil på en vecka.. Även sprungit andra dagar och pressat min kropp alldeles för hårt under såhär kort tid.. vilket som inte alls är så smart. Nu har ja börjat känna av lite smärta i lugorna och även hostar tungt. Så känner att ja får ta det lite lugnare nu ett tag framöver. Även att ja absolut inte vill det faktisktHar riktigt ont i hela kroppen och det är inte träningsvärk utan något annat. Sååå nu ska ja ta det lugnt ett tag. Fast ja ska fortsätta träna men lagom mycket.

Kanske springa några kilometer och cykla någon mil. Inte så mycket mer med det:)!
Får även hoppas att smärtan går över inom kort. fast ska ta alvedon nuu så kanske ja kan sova utan någon smärta.

Jag har iaf ridit ett dressyr pass för hanna på flanell riktigt roligt måste ja säga :)!
Aldrig testat flanell i paddocken endast ute i skogen och på landsvägar så det blir helt annat i paddocken.
Rätt nöjd med dagens träning på henne faktiskt. Eftersom ja aldrig ridit henne i paddock innan:)
Några kort fick hanna allt på flanell och mig som läggs ut i helgen kanske .. när ja fått dom med andra ord:)

Efter flanell tog ja mig en långtur i skogen på russin som fick ett och annat ryck :)!
trodde först de va en älg i skogen eftersom hon bara flög upp på en kulle med sten och träd.
Blev lite orolig hur det skulle sluta , men de gick fint. Ja fick iaf stopp på galningen innan någon olycka hände.:)
I helgen blir det hoppträning på russin för hanna ... mycket mycket mycket kul skulle ja vilja säga.:)!
Hoppning är mer min grej.. visst dressyr är roligt att rida om de är en duktig häst. Russin är lite med fart på eller mycket mer fart på så hon har helt enkelt blivit en hopp häst. Och eftersom hon är en fartfylld ponny så älskar ja fart och spänning :)!
Och förra året gick det super bra för mig och russin på det flesta träningar så ja taggar förfullt :)!


Världens finaste:)!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0